Eerste week - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Britt Muyldermans - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Britt Muyldermans - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Britt

14 Februari 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo iedereen, eindelijk hebben we wat tijd om nog iets te schrijven!
Onze eerste werkweek zit erop en het is voorbij gevlogen.

Mijn (Britt) week is niet zo spannend geweest. Ik heb eigenlijk alleen maar kantoorwerk gedaan. Ik moest zijn contacten uit zijn mails oplijsten en in de computer zetten voor zijn marketing campagnes, en ook van alle mensen waarvan ze kerstkaartjes hadden gekregen de namen en adressen oplijsten. Niet heel spannend dus (ook al stonden er soms wel grappige mails bij, zijn privé mails zitten daar ook in...). De laatste dag mocht ik wel iets leuker doen: ik moest een lijst maken van allemaal fotografen die we kunnen gebruiken om fotoshoots van huizen te maken. Dus ik mocht de hele dag naar foto's van mooie (en dure!) huizen kijken. Zo heb ik ergens een huis gezien dat je kan huren voor 25.000 dollar per week, moet kunnen. Op het einde van de dag mocht ik met Christel en haar baas ook nog mee naar twee korte huisbezoeken, wat wel leuker was dan altijd op kantoor zitten.
Verder heb ik ontdekt dat niet alleen mijn baas een homo is, maar precies iedereen van bij mij op kantoor. Dus mama, no worries, hier ga ik alvast niemand opscharen ;-).

Mijn (Christel) week was iets spannender. Ik ben al een aantal keren mee op huisbezoek gemogen. Zo zat er één keer een fotoshoot van een huis bij. Dit houdt hier in LA wel wat meer in dan gewoon wat foto's trekken zoals in België. Hier werken ze echt met een professionele fotograaf en alles moet constant verzet en verlegd worden. Ik denk dat ik de accessoirekussens 5x van boven naar beneden en terug heb gehaald (het huis heeft 3 verdiepen). Hmm zou dat tafeltje niet beter daar staan? Zullen we die stoel uit de kamer halen? Christel haal jij de gordijnen eraf? Enzovoort en zoverder. Een heel gedoe dus. Het laatste huisbezoek was dan weer hilarisch. Ik denk dat de eigenaar/verkoper een beetje dronken was, maar toch heeft Danny (mijn baas) hem de papieren laten tekenen waardoor hij een bod heeft aanvaard. Britt mocht mee omdat Andrew (haar baas) niet op kantoor was en zo hebben door dat huisbezoek samen veel bijgeleerd over een dictator van Azië, over Israël en over een papegaai (ja die zatte man was nogal een prater). Soms mocht ik de hele voor- of namiddag mee op Danny zijn kantoor zitten en luisteren naar zijn verkoopgesprekken aan de telefoon, mee schattingsverslagen (market analyses) opstellen, mee contracten opstellen, duizend keer naar de printer (die verder op de gang staat) lopen en terug en deelnemen aan een confernce call. Allemaal heel leerzaam. Ok dat was het spannende gedeelte. Het saaie kantoorwerkgedeelte ga ik eruit laten want dit was toch wel dubbel zo saai als de taken van Britt. Maar dat hoort er ook bij zeker?

Nog interessant voor jullie om te weten is dat we al twee parkeerboetes hebben gekregen. Blijkbaar vegen ze hier 1 keer per week de weg. Daar waren we van op de hoogte dus we hadden al naar de bordjes gekeken wanneer we niet in die straat mochten parkeren. Nu blijkt dat deze dagen niet per straat verschillen maar per straatkant. Dat hadden we dus niet gezien. De tweede boete was omdat we onze wielen niet recht hadden gezet. We zijn er nog altijd niet uit waarom deze nu juist recht moeten staan maar in Hollywood kan alles! Toch vinden we het belachelijk. Dus als iemand zicht geroepen voelt om ons te sponsoren en deze boetes te betalen mag je hieronder reageren! ;)
En en en en.... We hebben een gezonde winkel gevonden! Wie had er gedacht dat we ooit zo blij gingen zijn om een verse meloen te zien!

Tenslotte zijn we gisterenavond nog iets gaan drinken in Central Hollywood. Wist je dat je daar een stuk of 20 parkings hebt waarbij je 8 of 10 dollar moet betalen en waarbij je gewoon je sleutel moet afgeven en een kaartje in de plaats krijgt. Zij parkeerden de auto voor ons. We voelden ons oh zo fancy! Eerst zijn we naar de Pianobar gegaan. Daar was een groepje aan het optreden. We konden niet goed zien of de zanger knap was of niet en ze speelden leuke muziek maar in de bar was het ijskoud. Dus zijn we maar naar een andere bar gegaan. We hebben ons laten leiden door de muziek en kwamen zo terecht in een (sport?)bar met wel 30 flatscreens. Terwijl Britt naar het toilet ging werd Christel al aangesproken door een niggah en ook toen Britt terugkwam had ze touche van een niggah. Samen hebben we ze afgewimpeld en zijn we naar huis gegaan.

Tijd om te gaan genieten van ons verlengd weekend. In ons volgend tekstje kan je lezen hoe we dat deden. Spannend eh?!

Gelukkige Valentijn!

  • 14 Februari 2015 - 22:55

    Marc Brits:

    lieve Brittje, het woord niggah is een scheldwoord dat voor Afrocan-American wordt misbruikt.
    Niggah vindt zijn oorsprong tijdens de slaafperiode en heeft vandaag een wrange nasmaak omdat met niggah een minderheid wordt bedoelt! Mensen die het woord niggah dagdagelijks hanteren, hebben dan ook een rascistische achtergrond of bedoeling! Go, Go, Go Belgian RE Girls
    Groetjes,
    Marc.

  • 16 Februari 2015 - 18:27

    Nele Cools:

    Hehee Ladies,

    Jullie hebben het daar goed naar jullie zin! Fijn om te lezen, het werk gedeelte zal wel los lopen en leuker worden, maar let vooral op de details en manier van werken dat toch echt wel verschillend is dan bij ons (zo lees ik). Laat u auto maar mooi parkeren, dan krijg je tenminste geen boete :-). En wat die niggah's betreft... Geef het wat tijd :-)

    kus kus uit de Varenpad xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 9677

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 21 Mei 2015

Christel en Britt naar LA

Landen bezocht: