De heenreis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Britt Muyldermans - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Britt Muyldermans - WaarBenJij.nu

De heenreis

Blijf op de hoogte en volg Britt

09 Februari 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo iedereen,
eindelijk hebben we tijd om iets te schrijven!

Vrijdagavond vertrokken we op Zaventem naar LA, en de reis leek eindeloos. Om 23u55 steeg onze vlieger op richting Moskou. Na het avondeten (om 1u 's nachts..) konden we eventjes slapen, maar niet zo lang want na 3 uurtjes vliegen waren we er al. Dan moesten we 7u wachten in Moskou, waar we om de beurt even hebben geslapen in een koffieshop. We vreesden wel dat onze vlieger vertraging zou hebben aangezien het toch wel hard aan het sneeuwen was. Uiteindelijk hebben we inderdaad ongeveer een uurtje vertraging gehad omdat ze het vliegtuig moesten ontvriezen....
De 13 uur vliegen naar LA was héél lang, maar we hebben wel mooie uitzichten gehad, omdat we over de Noordpool zijn gevlogen. Verder hebben we wat geslapen (Christel wat meer als ik) en wat films gekeken tot we er waren.
Als we aangekomen waren, was het toch even stressen voor de douane, want we moesten liegen over wat we hier komen doen (met ons toeristenvisum mogen we geen stage doen :-) ). Maar uiteindelijk hebben ze ons toch doorgelaten. Onze bagage was er redelijk snel en gelukkig volledig!

Aangekomen in Los Angeles moesten we de auto gaan zoeken. Jammer genoeg was het aan het regenen, maar het was wel warm en we konden toch al palmbomen zien!
Een bus bracht ons van de luchthaven naar het autoverhuurbedrijf. We waren al aan het puzzelen hoe we alles in de auto zouden krijgen, want ze zeiden ons ginder dat we onze bagage nooit in de Smart-auto zouden krijgen. We proved them wrong! (Maar de auto was wel groter dan we dachten hihi). Gelukkig hebben we ons niet in het zak laten zetten door een grotere auto te huren. We mochten op de parking een auto kiezen uit een rij, natuurlijk hebben we er de mooiste uitgekozen (we kennen er verder toch niks van).
Dan konden we onze verblijfplaats gaan zoeken, jammer genoeg was het al donker waardoor we niet van het mooie uitzicht konden genieten. Het viel wel al op dat op elk kruispunt fastfood restaurants staan...

Als we het huis hadden gevonden, durven we niet uitstappen omdat er zoveel volk op de oprit stond. We hebben er ons toch maar aan gewaagd en gelukkig was het maar een feestje van de buren en geen familie die ons zat op te wachten.
De prettig gestoorde dame heeft ons dan goed ontvangen en de slaapkamer en de badkamer zijn hier dik in orde!
Dan hebben we onze koffers uitgeladen, iets gegeten (McDonalds, natuurlijk) en dan zijn we gaan slapen want we waren uitgeput van de lange reis.

De dag erna was het heel goed weer! We hebben we ons eerst rustig klaar gemaakt en dan zijn we onze stageplaats al gaan zoeken. We zijn op Sunset Boulevard iets gaan eten en daarna hebben we wat rondgereden en (chique!) huizen geïnspecteerd. We hebben ook al een eerste glimp opgevangen van de Hollywood letters. We wouden dichterbij gaan maar hier zijn we niet in geslaagd. We zijn wel (per ongeluk) op de Freeway verzeild geraakt, dus dat kunnen we ook van ons lijstje schrappen. We weten de Universal Studios nu ook al zijn! Dan zijn we maar teruggereden -opnieuw over de Freeway!- en zijn we nog een paar keer fout gereden. Dan zijn we maar naar de winkel gegaan en hebben we ons een gps aangeschaft. Ook hebben we ontdekt dat ze hier in de winkel geen vers eten hebben en dat Amerikanen heel lui zijn... De winkel was wel echt gigantisch groot, je kan hier echt alles vinden.
Dan zijn we terug naar huis gegaan om wat uit te rusten en te eten.

Nu gaan we ons klaarmaken om te gaan slapen, zodat we morgen goed uitgerust zijn voor onze eerste stagedag, spannend!

Tot binnenkort!

Britt en Christel

• 09 Februari 2015 - 09:20

Marc:

waauw, akuraat verslag Brittje! Zou prachtig zijn om jullie op deze manier te kunnen volgen. Succes bij den Andrew :-)!