Weekend numero quatro! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Britt Muyldermans - WaarBenJij.nu Weekend numero quatro! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Britt Muyldermans - WaarBenJij.nu

Weekend numero quatro!

Blijf op de hoogte en volg Britt

10 Maart 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Een update van het vierde weekend! Dit keer zijn we er snel bij!

Dit weekend hebben we weer enorm spannende dingen gedaan. Om te beginnen zijn we vrijdag iets gaan eten en gaan drinken in Downtown L.A. Britt had wat tijd over op het werk dus ze had al wat gezellige restaurantjes opgezocht. Aangezien we al zolang als we hier zijn zin hadden in een steak met frieten zijn we maar naar een steakhouse gegaan. Gelukkige had Britt er eentje gevonden dat niet al te duur was, want hier betaal je voor een steak al snel $50. Na ons eigen volledig volgepropt te hebben, met dessert en al, zijn we een plaatsje gaan zoeken waar we iets konden drinken. Onze aandacht werd meteen getrokken naar ‘the rooftop bar’, of de openlucht bar bovenop een gebouw van 13 verdiepingen. Maar toen we eenmaal aangekomen waren merkten we op dat je $20 inkom moest betalen. Dat vonden we een beetje veel dus zijn we teruggedraaid. We zijn niet veel verder een ander cafeetje binnen gelopen maar daar was geen zitplaats meer. Aangezien we beide al heel de dag op hakken aan het lopen waren en geen zin hadden om heel Downtown rond te lopen op zoek naar iets gezelligs + goedkoops + met zitplaatsen hebben we besloten om toch maar terug naar ‘the rooftop bar’ te gaan, gezien dat blijkbaar toch wel de moeite was. Eenmaal we boven op het gebouw stonden bleek dat ook echt wel zo te zijn. We hadden een prachtig uitzicht en de buitentemperatuur was nog steeds heel aangenaam. We hebben ons daar ergens in de zeteltjes gezet maar dat heeft niet lang geduurd. Een aantal jongens kwamen vragen of we niet bij hen wouden komen zitten. Omdat we al een maand lang, uitgezonderd op het werk, alleen maar tegen elkaar hadden gepraat leek ons dat wel een goed idee. En dat was het ook! Het was een aangename groep mensen die zo goed als bijna afgestudeerd waren aan de Businessschool. Aangezien het ging om een master die velen pas gingen doen nadat ze al met een hoge functie in een groot hadden gewerkt was de gemiddelde leeftijd van de groep 35 (en waren ze allemaal stinkend rijk). Nadat we goed gepraat, gelachen en gedanst (in Britt haar geval toch) hadden en we door hadden dat onze voeten er nu elk moment af konden vallen zijn we op onze sokken/blote voeten naar huis gestrompeld. Die nacht hebben we moeten bidden dat Jezus onze voeten zou genezen in 1 nacht, want de volgende dag gingen we hiken (wandelen in de bergen).
Zaterdag, het bidden had geholpen want we konden weer lopen! We hebben onze sportschoenen aangetrokken (gelukkig had Christel net nieuwe hippe Nikes gekocht) en zijn naar Santa Monica gereden. Daar kon je zogezegd gaan hiken met het beste uitzicht. Ook daar hadden de locals van LA het weer bij het rechte eind. Het uitzicht was magnifiek! We waren vlak bij de oceaan, we hadden uitzicht over heel LA inclusief Downtown. In het echt was het nog 10 keer mooier dan op foto. En het ‘bergbeklimmen’ viel ook heel goed mee. We zijn onderweg wel goed verschoten. De man die voor ons liep hield ons tegen omdat er een gigantische slang naast de pad lag. Jammer genoeg hebben we hem niet gezien omdat we te veel schrik hadden en weg zijn gelopen, maar we nemen de man op zijn woord. Omdat we nog wat tijd over hadden zijn we nog even naar het strand gereden. Daar hebben we iets gegeten en hebben we genoten van het goede weer. ’s Avonds zijn we naar Sound Nightclub gegaan. Met de nodige drankjes hebben we ons hier wel goed geamuseerd.
Zondag zijn we naar Universal Studios gegaan! Voor degenen die dit niet kennen, dit is een groot park waar je filmstudio’s kan vinden, gecombineerd met een themapark. Het was echt de moeite! Nog voor je in het park binnen gaat, loop je al in een soort van ‘dorpje’ met restaurantjes en winkeltjes. We hebben hier Yogurtland eindelijk eens uitgeprobeerd (een soort van ijs), en het was echt superlekker. Als dat op was (dat van Christel toch, bij Britt duurde het natuurlijk weer wat langer, daar hebben we niet op gewacht…) zijn we verder gelopen naar de ingang van het park, waar de bekende wereldbol van Universal Studios staat. Eens binnen wisten we niet waar eerst naartoe! We zijn dan maar begonnen met de Studio Tour. Dit is een toer in een busje langs de verschillende filmsets die zich daar bevinden. Zo hebben we de sets gezien van Desperate Housewifes, Jaws, Psycho, de rampscène van War of the Worlds en nog vele andere gezien. Er stonden ook enkele auto’s die echt in de films gebruikt zijn, zoals de auto’s van Back to the Future, Fast & Furious films, de Flintstones auto, …. Ze maken hier ook verschillende steden na, zoals bijvoorbeeld New York. Raar is dat er maar enkele gebouwen en straten staan, die telkens opnieuw worden gebruikt voor verschillende film. De gebouwen worden zo multifunctioneel mogelijk gemaakt zodat het altijd anders lijkt. Verder hebben we hier ook een kleine ‘attractie’ van King Kong gedaan: een 3D-film rondom het busje terwijl het busje bewoog om het echt te doen lijken. Ja, we zijn een paar keer serieus verschoten! Voor de rest lieten ze hier ook nog wat effecten zien, bijvoorbeeld hoe ze het laten regenen in de films door middel van sprinkler systemen aangezien het hier bijna nooit regent (behalve als wij hier zijn duidelijk), hoe er plots een enorme stroom water uit het niks verschijnt, een metrostation waar plots een metro ontspoort en in brand vliegt en ondertussen kwam er ook nog eens een stortvloed van water binnen. Het was echt indrukwekkend! Na deze toer zijn we aan het themapark begonnen. Hier waren attracties van Transformers, The Simpsons, Jurassic Park, Shrek, Despicable Me, en nog enkele anderen. Het was allemaal heel mooi gemaakt en heel erg in detail, maar jammer dat alle attracties zo wat hetzelfde waren. Je vind hier geen echte rollercoasters, maar het zijn allemaal 3D-attracties waarbij de stoelen of karretjes mee bewegen om het echt te maken. Het lijkt wel heel echt en je krijgt ook de kriebels in uw buik zoals op een echte rollercoaster, maar het is allemaal een beetje hetzelfde, waar we tegen het einde wel wat genoeg van kregen. Op het einde van de dag zijn we nog naar een watershow gaan kijken met acteurs van op tv (we kenden ze wel niet) die stunts deden met jetski’s en spectaculair in het water doken. Gelukkig waren we zo slim geweest om niet in de groene ‘soaked’ zone te gaan zitten, want die mensen waren echt wel heel nat geworden! Om de dag af te sluiten, zijn we naar Pink’s Hotdogs geweest. Volgens Danny (Christel haar baas) een heel populaire plaats om hotdogs te eten (wat bevestigd wordt door de lange wachtrijen elke dag). Hier komen blijkbaar ook regelmatig celebrities eten, maar natuurlijk niet als wij er waren… Dan zijn we naar huis gegaan want we waren veel te moe van ons leuke maar vermoeiende weekend!

Tot snel! Dikke kussen XXX

• 10 Maart 2015 - 19:16