Week 4 op het werk - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Britt Muyldermans - WaarBenJij.nu Week 4 op het werk - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Britt Muyldermans - WaarBenJij.nu

Week 4 op het werk

Blijf op de hoogte en volg Britt

09 Maart 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

De vierde week zit er al op, de tijd vliegt! Hier het verslag van onze vierde werkweek!

Christel: Deze week heb ik weinig spannende dingen gedaan. Ik heb vooral veel op kantoor gezeten aangezien Rachel (Danny’s andere assistente) vanaf deze week op zwangerschapsverlof was en ik dus een aantal taken moest leren uitvoeren zodat ik die van haar kan overnemen. Een van de taken is op Zillow opzoeken wie er wou verhuizen via de ‘make me move-sectie’. Hiermee kan je per postcode zien wie er zijn huis wil verkopen maar nog geen ‘agent’ heeft, dus wie zijn huis probeert te verkopen zonder makelaar. Ik moest dan de contactgegevens van deze persoon opzoeken en doorsturen naar Danny zodat hij ze op kon bellen en vragen of ze graag hem als agent hadden. Ik moest ook een aantal lichtreclamemakers opzoeken. Danny wil namelijk graag een groot neonlichtreclamebord op het raam van zijn kantoor met zijn naam en zijn telefoonnummer. Aangezien er meer dan 20 makelaars in dat gebouw zitten denk ik persoonlijk dat daar nog ruzie van gaat komen… Dus daar houd ik jullie nog van op de hoogte.
Donderdag zijn we wel weer naar een huis gaan kijken. Het ging niet om het huis zelf maar om het concept. Een belangrijke klant van Danny had hem dit leren kennen. Het concept was dat het huis volledig geprefabriceerd was. In België kan dit ook maar het was op een andere manier. Hier moet je enkel een stuk grond kopen en daar de funderingen in steken, en dan een Blu-huis uitkiezen (Blu is het merk dat deze huizen verkoopt). Ik weet niet meer precies uit hoeveel huizen je kon kiezen maar het waren er een stuk of 10 denk ik. Deze werden dan volledig geprefabriceerd geleverd in 3 delen. Vooraleer ze uit elkaar werden geplooid leken de delen op containers. Alles zat er al in; de keuken, de badkamer, de ingebouwde kasten, vloeren,…. Deze delen werden later dan nog afgewerkt aan de buitenkant met een regendicht en brandwerend materiaal. De huizen zijn maar $580.000 (voor hier is dat niet zo heel veel), ze zijn heel modern, en zaken zoals wastafels en keukenmaterialen (kookplaat, oven,…) mag je zelf kiezen. De vergunningen en dergelijke worden allemaal geregeld door Blu en het huis kan er op 9 maanden staan, vanaf het moment dat je de grond hebt aangekocht tot de afwerking van de buitenkant. Dit concept was heel gaaf was om te zien, maar ook de heenrit was zeker niet slecht. We zijn over de Pacific Coast Highway gereden. Deze weg ligt vlaak naast de oceaan, dus je hebt er prachtige uitzichten. De weg loopt door Santa Monica en Malibu. In Malibu heeft Danny me de ‘Gated community’ laten zien waar heel veel supersterren een beachhouse hebben. Jammer genoeg konden we er niet inrijden, aangezien de buurt volledig afgesloten is. Wel konden we Cher haar huis zien. Wauwie, wat een huis!

Britt: Deze week ben ik met vanalle zaken bezig geweest die ik de vorige weken nog niet had kunnen afmaken: de online profielen verder updaten, vendor lijsten gemaakt, ik heb enveloppen en postzegels besteld voor de marketing campagnes, contact scrub, …. Toen ik zowat alles gedaan had wat ik nog kon doen, heb ik dan nog maar extra werk gevraagd. Nick heeft me dan laten helpen met één van de marketing campagnes. Hiervoor moesten we vergelijken hoeveel panden er off-market worden verkocht (dus niet via The MLS, er wordt dan geen reclame gemaakt voor de verkoop) en we moesten kijken of deze huizen voor een hogere prijs per vierkante meter verkocht worden of net niet. Om dit te kunnen doen, hebben we van de Title Company een lijst gekregen van alle verkopen die het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden in die buurt. Dan moesten we kijken welke van deze verkopen in The MLS staan en welke niet. Voor degenen die niet in The MLS staan, moesten we dan gaan kijken of het wel om een echte verkoop ging, en niet over bv een schenking of dergelijke. Dit kan je zien in de Public Records, en dan moet het gaan om een ‘Grant Deed’. Ik had enkele rare gevallen waar Nick ook geen raad mee wist, maar uiteindelijk hebben we het toch allemaal opgelost. Verder heb ik ook nog enkele jaarrapporten opgesteld om te vergelijken met andere makelaarskantoren.
Maar mijn interessantste dag was DINSDAG. Ik mocht weer mee naar de Broker Caravan, en we hadden veel huizen te bezoeken. We moesten er 9 gaan bekijken maar we zijn er maar bij 5 geraakt omdat dit maar van 11 tot 14u duurt (en Andrew was al een half uur te laat…). Maar het was zeker de moeite! De meeste van de huizen waren in de Hollywood Hills en er waren er ook in Beverly Hills, joepie! De huizen die we zijn gaan bekijken, waren huizen waar onze klanten al een bod op hadden gedaan of een bod op wouden doen. Omdat Andrew de huizen zelf nog niet had gezien, moest hij dit wel dringend doen, maar daarom hebben we de meeste wel heel snel bekeken. Maar toch tijd genoeg om duidelijk te zien dat het prachtige huizen waren. En bij enkele van de open huizen hadden ze ook eten en drinken voorzien, heel lekker. Daarna ben ik met Andrew gaan lunchen, heel leuk! We zijn naar een Mexicaans restaurant geweest maar omdat ik dit nog nooit had gegeten, heeft Andrew voor mij besteld, en het was een heel goede keuze! We hebben ook nacho’s besteld met alle verschillende soorten dipsausjes en natuurlijk margarita’s erbij! We hebben een heel leuk gesprek gehad. Ik heb zelfs filmpjes gezien van zijn oma van 89 jaar die haar dagelijkse sportoefeningen deed in het zwembad. Hij was vol lof over mijn werk tot nu toe en volgens hem ga ik het later heel goed doen, wat altijd leuk is om te horen natuurlijk! Om een lang verhaal kort te houden, het was een heel leuke dag!

We geven snel nog een update over het hele leuke weekend dat we hebben gehad!
XXXXX

  • 09 Maart 2015 - 08:35

    Marc, Brits.:

    de finesse wordt er blijkbaar ingedraaid met de molensteen! Dankzij de competentie waar jullie over beschikken gaat dit natuurlijk een schat aan kennis en wetenschap opleveren. Go, Go, Go, RE Girls!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 9658

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 21 Mei 2015

Christel en Britt naar LA

Landen bezocht: