Weekend numero dos - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Britt Muyldermans - WaarBenJij.nu Weekend numero dos - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Britt Muyldermans - WaarBenJij.nu

Weekend numero dos

Blijf op de hoogte en volg Britt

01 Maart 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Met een beetje vertraging hebben we eindelijk tijd gevonden om nog eens op onze blog te schrijven, te beginnen met weekend numero dos.
Vrijdagavond hebben we er een rustig avondje thuis van gemaakt omdat Britt een beetje ziek was. We hebben naar The Holiday gekeken met een grote pot ijs erbij, maar voor de rest hebben we hierover niet veel te vertellen.
Zaterdag hebben we er wel een spannende dag van gemaakt. We zijn in Chinatown Chinees Nieuwjaar gaan vieren. Wat een gekte! De hoofdstraten waren volledig afgesloten vanwege de stoet. In die stoet hebben we vanalles gezien: cheerleaders, draken, Schotten, orkesten, Spaanse danseressen, belangrijke chinese politiekers in dure auto's,... enzovoort enzoverder. Zeker de moeite om hier de foto's en video's eens van te bekijken (hier en op facebook). We hebben daar ook meteen iets gegeten. Frietjes wel te verstaan, we dachten: we doen eens zot! Aangezien er geen plaats meer was aan de tafeltjes voor het frietkot zijn we maar ergens anders op een bankje gaan zitten en hebben daar naar de voorbijkomende mensen (chinezen) gekeken. Achteraf hebben we nog even naar een optreden gekeken van een onbekend groepje (jammer genoeg geen chinezen). Dit was ook wel leuk.
We zijn terug naar huis gegaan en hebben ons klaar gemaakt om nog eens een stapje in de uitgaansbuurt van Los Angeles te zetten. Beter voorbereid dan vorige keer want we waren al veel vroeger vertrokken en we wisten dat we niet naar Santa Monica Boulervard moesten gaan, hoe hard we ons daar vorige keer ook geamuseerd hadden tussen de homo's. We zijn dan in onze jurkjes en veel te hoge hakken naar Sunset Boulevard gereden, zogezegd DE uitgaansbuurt van Los Angeles, en hebben daar eerst een hapje gegeten in een Italiaans restaurant. Achteraf bleek dat dit het favoriete restaurant is van Halle Berry! Jammer genoeg zat zij er toen niet, maar we hebben inderdaad heel lekker gegeten. Omdat we wisten dat het drinken in de discotheken daar heel duur was hebben we ook maar meteen een flesje wijn besteld. Nadat we de fles ondersteboven in de ijsemmer hadden gezet zijn we richting 'The Viper Room' gewandeld. Dit is een discotheek waar Johnny Depp vroeger eigenaar van was. Eenmaal binnen moesten we $15 betalen. Maar ik had met de rapte al eens binnen gekeken en het leek alsof er geen volk was en de muziek stond ook maar heel zachtjes. We vonden het dus niet de moeite om daar $15 aan te spenderen en zijn dus ook teruggedraaid. OP naar de volgende discotheek: 1 Oak! Toen we daar aankwamen zaten er buiten op een bankje een aantal schaars geklede dames. We wisten niet goed wat de bedoeling was (of ze aan het aanschuiven waren of niet) dus we hebben ons daar ook maar ergens neergezet. Niet veel later kwamen er een meisje en een hele kleine man naar ons toe met de vraag of wij al op de gastenlijst stonden. Dit was uiteraard niet geval, op wie zijn gastenlijst zouden wij hier staan??. Ze vroegen of we bij hen in de wachtrij wouden komen staan want ze waren met 4 meisjes en 1 jongen, en hoe meer meisjes erbij stonden hoe sneller ze (we) binnen zouden geraken. Dus zijn we dan maar bij hen, redelijk van voor, in de wachtrij gaan staan. De kleine man was zijn uiterste best aan het doen om ons binnen te krijgen maar zonder succes. Enkel degene die op de gastenlijst stonden en daar dus waarschijnlijk veel geld opdronken, mochten binnen. Op een gegeven moment ging het poortje toch voor hem open. Jammer genoeg mochten enkel hij en zijn vriendinnetje naar binnen en hebben ze ons achter gelaten. Niet zo heel vreemd gezien ze ons niet kenden. Wat wel vreemd was is dat ze ook haar 3 vriendinnen heeft achtergelaten. Die waren dan ook razend en zijn het afgebold. (Toen waren we nog met 2)
We wisten niet zeker of we nog binnen zouden geraken maar aangezien we van voor in de wachtrij stonden hebben we besloten om toch nog maar even te blijven staan. Gelukkig want een half uurtje laten merkte 1 van de securityguards ons op. We denken dat hij aan ons zag dat we toeristen waren want hij liet ons uit het niets binnen. Helemaal verbaasd en verwonderd dat we binnen waren zijn we de wc gaan zoeken, want dat was nodig na 1,5 uur aan te schuiven. Nadat we onze jassen in onze tassen hadden gepropt zijn we iets gaan halen om te drinken. Helemaal verbaasd en verwonderd over de prijs van het drankje hebben we ons naar de dansvloer begeven. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben ons daar goed geamuseerd en het was een leuke avond, maar we hadden veel te weinig geld bij en veel te hoge hakken aan. Zo zie je maar, elk weekend leren we bij.

Over zondag valt ook niet veel te vertellen. We hebben uitgeslapen, hebben gegeten en geskyped met het thuisfront e, zijn naar een open huizen dag gegaan die Danny (Christel's baas) had georganiseerd voor een huis dat hij moet verkopen. Ondertussen is het beginnen stortregenen dus ook in de namiddag was er niet veel meer dat we konden doen. We zijn dan ook maar gewoon naar huis gereden, hebben pizza besteld en hebben de Oscars LIVE gekeken, wetende dat heel dat spektakel vlak bij ons aan het gebeuren was.

Week 3 zijn we aan bezig, maar zal jammer genoeg ook met wat vertraging komen. De foto's volgen ook nog, hopelijk morgen!

Lots of love and miss you all!

• 02 Maart 2015 - 09:46

Marc Brits:

de harde training in het Belgische uitgangsleven werpt dan toch uiteindelijk zijn vruchten af!